Guerrilla marketing zorgt voor opvallende aandacht

Guerrilla marketing is ooit bedacht voor (startende) ondernemers met een klein budget. Als je publiciteit zoekt, maar het budget is beperkt, dan is Guerrilla marketing een instrument dat kan leiden tot grote prestaties. Met deze tactiek brengt je je product/dienst op een ludieke manier onder de aandacht en je hoopt daarbij op veel gratis publiciteit: free publicity. Guerrilla marketing mag opvallen maar niet afstoten.

 

Guerrilla marketing. Klein budget, grote prestaties!

Guerrilla marketing mag een volledig out-of-the-box creatieve uitspatting zijn die moet zorgen voor een glimlach op ieders gezicht, maar mag nooit afstotend of beledigend zijn. Organiseer een brainstorm-sessie en laat de meest wilde ideeën los op de groep. Kies daaruit het beste idee en bouw een plan of een draaiboek om het idee te realiseren.

Een bekend voorbeeld van deze vorm van marketing is de “Flash mob”, voorbeelden zie je hier. Dit soort filmpjes gaat snel het internet over door bijv. de hulp van Facebook. Guerrilla marketing mag verbazen maar niet kwetsen, opvallen op een prettige manier zodat mensen met een glimlach genieten van de actie.

Guerrilla marketing in de praktijk

De beste ideeën zorgen voor een boost in de (gratis) publiciteit. Zorg ervoor dat het idee nieuwswaarde heeft en informeer de relevante media zodat de publiciteit verschijnt in de krant, op internet, op radio en/of televisie. Met een goed persbericht mobiliseer je de media die in aanmerking komen.

Kijk ook hier.

Natuurlijk speelt het totale concept een belangrijk rol. Tijdens een brainstorm-sessie ga je op zoek naar een goed idee. Wij helpen graag bij het maken van een plan. Een telefoontje naar 010-2499011 of een mailtje is voldoende.
Onze studio is in Vlaardingen, onder rook van Rotterdam.

Guerrilla marketing, opvallende reclame

Guerrilla marketing mag een volledig out-of-the-box creatieve uitspatting zijn die moet zorgen voor een glimlach op ieders gezicht, maar mag nooit afstotend of beledigend zijn. Organiseer een brainstorm-sessie en laat de meest wilde ideeën los op de groep. Kies daaruit het beste idee en bouw een plan of een draaiboek om het idee te realiseren.

De beste ideeën zorgen voor een boost in de (gratis) publiciteit. Zorg ervoor dat het idee nieuwswaarde heeft en informeer de relevante media zodat de publiciteit verschijnt in de krant, op internet, op radio en/of televisie. Met een goed persbericht mobiliseer je de media die in aanmerking komen.

Natuurlijk speelt het totale concept een belangrijk rol. Tijdens een brainstorm-sessie ga je op zoek naar een goed idee. Wij helpen graag bij het maken van een plan. Een telefoontje naar 010-2499011 of een mailtje is voldoende.
Onze studio is in Vlaardingen, onder rook van Rotterdam.

Neem contact op, maak een afspraak.

Wil je meer weten, kennismaken of gewoon een kop koffie drinken?

Wij bieden offline- en online oplossingen voor ondernemers. Wij maken graag tijd voor u. Laten we gauw afspreken.

Contactgegevens

Addit Communicatie
Dick Hofman
Louise de Colignylaan 343
3136 NS Vlaardingen
Telefoon 010 – 2499011
Mobiel 0681 – 181773

Contact